5 Sebab Aku Malas Update Blog

Sini aku nak share sikit apa masalah aku sebenarnya tak update blog berbulan2. Bukan aku saje2 tak nak update ke apa kan. Tapi alhamdulillah sepanjang 3 bulan aku tak update followers makin ramai. Bukan nak bangga diri ke apa, tapi aku rasa kesian dekat diorang. Dah follow then takde cerita. Buat apa follow kan kalau macamtu -.-


First, sebab facebook. Aku memang ramai crush dekat facebook, so haruslah on fb untuk stalk mereka2 ni kan. Haha macam haram je perangai. Then aku rasa famous bila ramai orang like status aku. Tu yang aku tak berganjak dari fb tu. Oh tambahan pula aku kerap IM. Kalau IM tu 10 minit takpe, ni sampai masing2 dah bosan. Sampai jawab pun merapu2 sampai tulis K je -.- tempoh masa yang diambil 8/9 jam.


Second twitter. Dekat sini pun aku rasa macam artis bila ramai orang retweet tweets aku. Sangat kan? Puii. Lepas tu bila aku dah baca tweet2 yang terpampang dekat timeline memang tak nak lama pulak aku baca satu persatu? Budak twitter semua awesome okay :P tempoh masa yang diambil 5-6 jam.


Peberet kalau online. Dekat sini aku boleh berangan jadi artis apa semua kan. Kalau berlakon pun apa salahnya, lol. Sekarang seriously aku sangap tengok Opera Van Java and semua cerita dari indon. Entah la kenapa. Kadang2 aku layan movie pun dekat youtube jugak. So tempoh masa yang diambil 6-7 jam.


Ni perlu ke aku terangkan dekat korang lagi? Macam tak perlu je kan. Siapa kata dia tengok tv 1//2 jam je memang sah2 menipu. Walaupun cerita ulang doplohpat kali, kau tetap nak tengok kan. Lifeless gila. Lagi2 dah habis SPM ni tengok tv jelah memanjang, haih malasnya la nak kerja bagai. Rasa di hati memang nak kerja, tapi....


Haaa ni la sebab2 aku malas nak update. Sebab blog aku pun takdelah dapat sambutan hangat macam blog korang2 kan. Kadang2 rasa down gila bila followers tak gerak, hhhhmmmkay! -.-

2 comments:

Unknown said...

deyyy jgn lah patah hati, terus berusaha ya! haha ambui suka stalk ea kat fb, ramai crush gitu.. ;D

ct sue said...

hahaha. melampau nak spend time for each of the "stuffs" sangat xde life. hahaha